Rippikoulutaival 2023-2024

Kevään tapaamiset omassa ripariryhmässä ovat seuraavasti:

Oivanki I

To 14.3.24 klo 15.00-17.00

To 18.4.24 klo 15.00-17.00

Oivanki II

To 1.2.24 klo 15.00-17.00

To 21.3.24 klo 15.00-17.00

To 25.4.24 klo 15.00-17.00

Kevään aikana jokainen nuori käy yhdessä (ellei ole toisin sovittu) vastuumessussa, eli osallistuu jumalanpalveluksen rakentamiseen ja toteutukseen. Osalle on jaettu jo ryhmiä, mutta paikan päällä voidaan vielä jakaa porukoihin. HUOM KIRKKOON TULLAAN VIIMESITÄÄN KLO 10! Kevään vastuumessuja järjestetään seuraavasti:

Su 4.2. klo 10 Kolarin kirkko

Su 3.3. klo 10 Sieppijärven kirkko

Su 10.3. klo 10 Pyhän Laurin Kappeli, Äkäslompolo

Su 21.4. klo 10 Pyhän Laurin Kappeli, Äkäslompolo

Su 12.5. klo 10 Kolarin kirkko

Rippikoulusta eväitä elämään

Rippikoulu on seikkailu, jonka aikana nuori saa eväitä elämäänsä. Yhdessä muiden nuorten ja seurakunnan aikuisten kanssa he pohtivat elämään ja uskoon liittyviä asioita. Useimmiten nuori käy rippikoulun sinä vuonna, kun hän täyttää 15 vuotta.

Rippikoulun voi Kolarin seurakunnassa käydä leiri- tai päivärippikouluna. Tavanomainen rippileiri järjestetään leirikeskuksessa ja päivät koostuvat erilaisista työskentelyistä sekä yhdessä vietetystä ajasta, iltaohjelmasta, hyvästä ruoasta, laulusta ja naurusta. Leirillä nuori pääsee itse tekemään, kokemaan ja pohtimaan.

Papin ja muiden seurakunnan työntekijöiden lisäksi riparilla vastuuta kantavat nuoret isosetLinkki avautuu uudessa välilehdessä, joiden myötä oppiminen on pitkälti vertaisoppimista. Lisäksi useissa rippikouluissa on mukana vapaaehtoisia aikuisia.

Nykyään useat seurakunnat järjestävät myös erilaisia harraste- ja teemarippileirejä, kuten vaellus-, laskettelu- ja purjehdusripareita, musiikki- tai urheilupainotteisia ripareita sekä vihreitä ympäristöripareita. Vaihtoehtoisista rippikouluista voi esittää toiveen myös meille vetäjille!

Jokaisella on oikeus käydä rippikoulu

Kirkko pyrkii siihen, että kaikki nuoret saisivat parhaan mahdollisen rippikoulukokemuksen. Jokaisella nuorella lähtötilanteesta riippumatta on tasavertainen oikeus käydä rippikoulu.

Rippikoulussa on huomioitava jokaisen oma tapa oppia. Leiririppikoulu on yleisin rippikoulumuoto, mutta se ei sovi kaikille. Pienryhmä voi olla turvallisempi ja oppimisen sekä vuorovaikutuksen kannalta kannalta parempi kuin iso ryhmä.

Ole ajoissa yhteydessä meihin oikean riparimuodon löytämiseksi.

Kaikissa rippikoulua koskevissa kysymystilanteissa, ja myös yksityis-, päivä- ja aikuisrippikoulua koskevissa tiedusteluissa voit olla yhteydessä nuorisotyönohjaaja Jenniin tai rippikoulupappi Anneen, yhteystiedot löytyvät tältä sivulta alaspäin selaamalla.

Nuori on ihme, 15v
Rippikoulu: vahvistaa yhteyttä kolmiyhteiseen Jumalaan ja varustaa elämään kristittynä