Virkatodistukset ja sukuselvitykset

Virkatodistuksen voit tilata Oulun aluekeskusrekisteristä soittamalla numeroon 08 316 1303 tai sähköisesti Tilaa virkatodistus verkossa -asiointipalvelusta, paina tästä linkistä tilataksesi virkatodistuksen.

Tämän palvelun käyttö edellyttää vähintään 18 vuoden ikää ja kotikuntaa Suomessa. Lisäksi käyttäjällä tulee olla pankkitunnukset tai mobiilivarmenne. Palveluun tunnistaudutaan suomi.fi -tunnistautumisen kautta.

Oulun aluekeskusrekisteriin kuuluvat Oulun ev.-lut. seurakuntien (Haukipudas, Karjasilta, Kiiminki (Yli-Ii ja Ylikiiminki), Oulujoki, Oulunsalo, tuomiokirkkoseurakunta ja Tuira) lisäksi seuraavat seurakunnat: Alavieska, Haapajärvi, Haapavesi, Hailuoto, Ii, Kalajoki (myös Himanka ja Rautio), Kemi, Keminmaa, Kempele, Kolari, Liminka, Lumijoki, Muhos, Nivala, Oulainen, Pello (myös Turtola), Posio, Pudasjärvi, Pyhäjoki, Pyhäjärvi, Raahe (myös Paavola, Pattijoki, Revonlahti, Ruukki, Saloinen, Siikajoki, Siikasalo, Vihanti), Reisjärvi, Sievi, Siikalatva (myös Kestilä, Piippola, Pulkkila, Pyhäntä, Rantsila), Simo, Taivalkoski, Tervola, Tornio, Tyrnävä (myös Temmes), Utajärvi, Vaala, Ylitornio ja Ylivieska.

Virkatodistuksia tarvitaan esimerkiksi perunkirjoitusta, perinnönjakoa tai pankkia varten hoidettaessa kuolleen henkilön raha-asioita. Myös ulkomaan viranomaisia varten sekä ns. elää-todistukset tilataan Oulun aluekeskusrekisteristä.

Virkatodistuksen tilaukseen tarvittavat tiedot:

• Mihin tarkoitukseen tarvitset virkatodistuksen (perunkirjoitus, pankki, vakuutusyhtiö, lainhuuto, sukutukimus, muu tarkoitus)
  • Suku- ja etunimet
  • Syntymäaika tai henkilötunnus
  • Syntymäkotikunta (jos tiedossa)
  • Tulo- tai muuttopäivä kuntaan/kunnasta
  • Tilaajan tiedot (nimi, puhelinnumero, tilaajayrityksen/-yhteisön nimi, osoite, todistuksen toimitusosoite ja mikäli eri kuin toimitusosoite niin laskutusosoite)

Sukututkimukset

Sukututkimukset tekee Oulun aluekeskusrekisteri.

Tilauksen voi tehdä:

• täyttämällä tämän sukututkimustilauksen ja lähettämällä se osoitteeseen keskusrekisteri.oulu@evl.fi tai Oulun seurakuntayhtymä, Aluekeskusrekisteri, PL 122, 90101 Oulu.
  • sähköpostilla, tallenna lomake ensin omalle koneelle, jonka jälkeen lomakkeeseen voi kirjoittaa ja tallentaa tietoja. Kun lähetät tilauksen sähkköpostilla, älä kirjaa siihen tietosuojasyistä henkilötunnusta.

Yhteystiedot löydät Oulun Aluekeskusrekisteristä.

Virkatodistuksen hinnasto