Hei sinä rippikoulun käynyt nuori, kiinnostaisiko isostoiminta?

Tule ja kutsu ystäväsikin mukaan kouluttautumaan isoseksi meidän leireille ja tapahtumiin! Meillä on jatkuva haku uusille isosille:

HAKU UUSILLE ISOSILLE

Miksi kannattaa ryhtyä isoseksi? Isostoiminta kehittää tärkeitä elämäntaitoja, kuten heittäytymiskykyä ja pienryhmän ohjaamista.  Se lisää myös itseluottamusta omaan tekemiseen ja itsensä toteuttamiseen. Jokaiselle isostoimintaan mukaan haluavalle löytyy oma sopiva tehtävä. Isosena voit toimia omana itsenäsi ja omilla taidoillasi. Isostoiminnasta saat todistuksen, josta on tulevaisuudessa hyvää hyötyä, kun haet työpaikkoihin ja opiskelemaan.

Aloitamme joka vuosi uusien isoskoulutuksen ja tulevaisuudessa järjestämme jatkokoulutusta, tapahtumia ja leirejä myös vanhoille isosille.

Isosena toimiessa saa kokea yhteisöllisyyttä ja hauskaa vastuunkantoa

Isoset ovat seurakuntien leirien, erityisesti rippileirien nuoria, vapaaehtoisia vastuunkantajia ja yhteishengen luojia. Heidän ansiostaan rippikoulu perustuu pitkälti vertaisoppimiseen. Isoset saavat rippikoulussa todellista vastuuta, ja heihin luotetaan. Samalla kun isonen on tukemassa leirillä riparilaisten kasvua, hänellä on mahdollisuus kokea itse ripari uudelleen. Se tarkoittaa hauskoja kokemuksia, mutta myös paikkaa pohdiskella asioita. Oma usko voi syventyä, ja itseään voi oppia tuntemaan paremmin.

Seurakunnat kouluttavat isoset tehtäväänsä. Yleensä noin vuoden mittaisessa koulutuksessa tutustutaan syvemmin Raamattuun ja pohditaan elämän suuria kysymyksiä. Isoskoulutukseen ja -toimintaan osallistuminen on hyvä tapa pysyä rippileirin jälkeen seurakunnan nuortentoiminnassa mukana ja samalla saada itselle eväitä toimia kristittynä ja yhteiskunnan, perheen ja kaveripiirin jäsenenä. Isoskoulutukseen saa tulla ja osallistua, vaikke ei tavoittelisikaan isosen tehtävää rippileirillä.

Isostoiminta on vapaaehtoistyötä parhaimmillaan ja erittäin suosittua. Rippikoulun ohella isosia tarvitaan varhaisnuorten ja lasten leireillä, diakoniatyössä, pyhäkoulussa ja muissa vastuutehtävissä.

Isosuuteen tai isoskoulutukseen liittyvissä asioissa olethan yhteydessä nuorisotyöntekijään Jenniin vaikkapa WA:n kautta, p. 040 186 1147

Seurakunnassa on myös toimintaa aiempina vuosina toimineille isosille ja heille alammekin järjestämään yhteistä tapaamista. Olemme yhteydessä vanhoihin isosiin tässä lähiaikoina!

nuoria seisomassa vierekkäin ja teksti isonen olet tärkeä