Vuonna 2024 Yhteisvastuukeräys on nuorten asialla! Auta nuoria kohti valoisampaa tulevaisuutta Suomessa ja maailmalla.

❤ Yhteisvastuu auttaa nuoria, jotka kokevat syvää yksinäisyyttä tai ovat vaarassa syrjäytyä, menettää elämänhallintansa tai mahdollisuutensa hyvään elämään Suomessa ja maailmalla. Kotimaassa tuotot ohjataan HelsinkiMission ja Suomen evankelis-luterilaisten seurakuntien kautta yksinäisille nuorille. Yksinäisyys on ahdistava, yksilöllinen kokemus ulkopuolisuudesta ja erillisyydestä. Tällä hetkellä yläkoulun ja toisen asteen opiskelijoista noin 14 % kokee yksinäisyyttä.

❤ Kirkon Ulkomaanapu (KUA) auttaa maailman katastrofialueilla esimerkiksi mahdollistamalla lasten ja nuorten koulunkäyntiä sekä ammatillista koulutusta. Vuonna 2024 kampanjan esimerkkikohteena on Uganda. KUA työskentelee Ugandassa kuudella pakolaisasutusalueella.
Koulutushankkeiden avulla edistetään koulutuksen saatavuutta mm. rakentamalla uusia luokkahuoneita sekä jakamalla oppimateriaaleja ja hygieniapakkauksia. Koulutuksen laatua parannetaan opettajankoulutuksella sekä tarjoamalla psykososiaalista tukea ja opinto-ohjausta.

❤ 20 % keräystuotosta jää keräävälle seurakunnalle. Kolarissa tuotto käytetään paikallisten nuorten auttamiseen diakoniatyön kautta.

❤ Tee avusta totta.

LAHJOITA. AUTA.

Lahjoittaa voit monella tavalla:

1. Seurakuntamme MobilePay-lahjoitusnumero on 24486.

2. Voit lahjoittaa myös osoitteessa: yhteisvastuu.fi/kolari

3. Pankkien tilisiirtojen kautta. Lisäämällä lahjoitukseen viitenumeron kartutat Kolarin seurakuntaan jäävää Yhteisvastuu-tuottoa.

- Aktia FI82 4055 0010 4148 41

- Nordea FI16 2089 1800 0067 75

- OP FI14 5000 0120 2362 28

Viite: 303260

Rahankeräyslupa: Kirkkopalvelujen keräyslupa Manner-Suomessa RA/2020/639, voimassa toistaiseksi.

Suuri kiitos lahjastasi ❤

#yhteisvastuu2024

Yhteisvastuukeräys

Yhteisvastuu on välittämisen kansanliike ja evankelis-luterilaisen kirkon vuosittainen suurkeräys, joka auttaa hädänalaisia syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta Suomessa ja kehittyvissä maissa.

Yhteisvastuun nettisivuilta löydät lisää tietoa.

Kolarin seurakunnassa Yhteisvastuutapahtumia on monenlaisia.

Voit myös halutessasi tulla mukaan vapaaehtoiseksi lipaskerääjänä tai vaikkapa tilaisuuksiin ja tapahtumiin.