Sururyhmä

Sururyhmä on tarkoitettu Sinulle, joka olet menettänyt läheisesi hiljattain tai viime vuosien aikana. Ryhmä on suljettu vertaistukiryhmä. Ryhmässä on mahdollisuus jakaa surua, etsiä yhdessä jaksamista ja tietä eteenpäin. Ryhmässä on lupa surra, keskustella ja kysyä vaikeitakin kysymyksiä luottamuksellisessa ilmapiirissä.

Sururyhmään tullaan henkilökohtaisen puhelinkeskustelun tai tapaamisen kautta. Ryhmät ovat pieniä, enintään 8 henkilöä. Ryhmässä on mukana seurakunnan työntekijöitä. Ryhmään osallistuminen ei edellytä kirkkoon kuulumista tai seurakunta-aktiivisuutta. Sururyhmään osallistuminen on maksutonta.

Kolarin seurakunta järjestää läheisensä menettäneille sururyhmän vuosittain. Seuraava ryhmä alkaa loppuvuodesta 2023.

Lisätietoja saat diakoniatyöntekijältä.

Kirkko antaa apua elämän kriiseihin. Apua saa sekä käytännöllisten asioiden hoidossa että henkisessä selviämisessä.

Suru, kriisi

Valkoinen kukka kivillä.